Thursday, April 5, 2012

Let Bybone be Bygone

Memang perit rasanya hati ini jika harus melupakan orang yang paling kita sayang selepas Allah,Rasulnya,ibu bapa,keluarga dan rakan-rakan .Namun ,inilah hakikat yang harus diri ini tempuhi .Bagi yang mempunyai hati dan perasaan ,pasti proses melupakan adalah proses yang sangat rumit baginya..begitu juga aku.Melupakan sesuatu yang telah memberikan sejuta rasa dan beribu kenangan mungkin tidak mustahil untuk aku lakukan.Tapi , mmpukah aku ?. Its easy to say but not to do .Theres too many memories that time cannot erased.





Malah jika aku diberi pilihan , aku lebih rela untuk tidak mengenalinya daripada aku harus melupakannya .Malangnya ,nasi sudahpun menjadi bubur .Tidak ada yang harus dikesali , walau mengalir airmata darah sekalipun , masa tak akan berputar kembali .Bersabarlah wahai hati .Mungkin Allah telah merancang sesuatu yang lebih baik untuk ku .Namun ,hatiku sering bertanya ,masihkah ada orang yang akan menyayangiku seperti itu lagi ?mungkin ada ,tetapi tidak akan ada yang sama sepertinya .Amat sukar bagiku untuk melupakannya Tapi mungkin tidak baginya .Alangkah bahagianya jika hatiku & juga sepertinya ,mudah melupakan segalanya .BUT ..LET BYGONE BE BYGONE  ..Biarlah ku serahkan segalanya kepada PENCIPTA ku yang Esa ..kerana sesungguhnya warkah sulaman kasih ini khas ku tujukan buat sang Pencipta langit dan bumi kerana hingga saat ini masih lagi memberikanku sedutan dan hembusan nafas untukku mengucapkan rasa syukur setiap kali terjaga dari lena yang membuai .Juga warkah ini buat hambaMu yang sangat aku sayangi .




Sesungguhnya perasaan ini tidak akan hadir tanpa izinMu ..YaRabbana ,sungguh perit untuk aku menahan perasaan ini .Saban hari aku memohon agar dijauhkan perasaan ini ,agar tidak terhalang kecintaanku kepadaMu ..yaRahman , sekiranya perasaan kasih dan sayang serta rindu dalam hati ini ,menjauhi diriku dariMu ,menghalang untuk aku bertemu cinta denganMu , dan membuat Kau cemburu dengan kecintaanku terhadap hambaMu ,maka jauhkanlah perasaan ini ,jagalah hatiku ,peliharalah imanku ..agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu .. ^_^

1 comment:

  1. woit kebong..your love already gone ka....thats way d larang bercintan cintun...sampai 1 thp nti ko akn jd lali dan buat x tahu semua benda ni,,,n hasilnya jdoh akn kau serahkn bulat2 pd yg maha esa n pd fmly utk menerimanya...yg kau fkirrkn...bgmana utk jd bigger than org2 d skeliling kau..kaya n bnyk duit dr org2 d skeliling kau...ha..itu kn lbh baek...x payah biarkn hati hnyut dgn perasaan cengituh...melemaskan dan sgt sia2.

    ReplyDelete